דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמור לי איך אתה נושם ואומר לך מה אתה מרגיש 

מאת    [ 26/10/2014 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2700 פעמים ]

אם היו אומרים לכם, שבכל פעם שאתם כועסים, עצובים, משועממים או חסרי סבלנות הנשימה שלכם משנה את הקצב שלה, החוזק שלה והעומק שלה- הייתם מאמינים? מחקרים שבדקו את ההשפעה של רגשות על הנשימה שלנו גילו, שכל רגש שאנחנו חווים משנה את הנשימה שלנו. כמה עובדות מעניינות בנושא לפניכם. 

 על הקשר בין רגשות ונשימה

וילהלם רייך, פסיכיאטר ידוע, מתלמידיו של פרויד, אבי הפסיכולוגיה המודרנית, מצא, כי כאשר אנחנו כועסים, השאיפות שלנו רדודות והנשיפות חזקות, וכאשר אנחנו פוחדים, אנחנו נושמים מהר יותר, באופן שטוח ולא סדיר. עצב, כך טען רייך, גורם לנו לנשום באופן שטוח המלווה בעוויתות, התייפחות והרגשה של ריק בבטן. חוסר סבלנות בא לידי ביטוי בנשימות קופצניות, קצרות ואקראיות אליהן מלווה התחושה שהלב שלנו יוצא החוצה, ממהר ומקדים אותנו. למעשה, רבים מהרגשות שעולים בנו באופן יומיומי מלווים בנשימה מוגברת, והדחקה של הרגשות הללו. מנגנון הגנה שהאגו שלנו נוהג להפעיל באופן אוטומטי כאשר עולים רגשות שאנחנו מתקשים להכיל כרוך בהקטנה וצמצום של הנשימה.

אז איפה הבעייה? טוב ששאלתם. צמצום של הנשימה פירושו הכנסה של כמות קטנה יותר של חמצן לגוף, מה שבתורו מביא לכך שפחות חמצן מגיע אל התאים ואל הדם. בטווח הרחוק, כאשר הגוף מקבל במשך תקופה ארוכה כמויות פחותות של חמצן מאלה שבאמת דרושות לו, מתחילים כאבים פיזיים (כמו: כאבי גב, כאבי מפרקים, כאבי ברכיים ומיגרנות). אנחנו ממזערים את היכולת שלנו להרגיש ולהיות בקשר עם עצמנו, ואנחנו פחות מסוגלים להכיל במישור הרגשי סיטואציות המתרחשות בחיינו.
בשורה התחתונה, אי מימוש הפוטנציאל הנשימתי שלנו בשל אותן הדחקות רגשיות, מוביל לאי מימוש הפוטנציאל, הכוח והעוצמה הטמונים בנו.

טיפולי ריברסינג לשחרור רגשות מודחקים

הבשורה הטובה היא, שיש לכך פתרון. טיפולי ריברסינג, המבוססים על טכניקת הנשימה המודעת נועדו לתקן את כל הליקויים שהסבנו לגופינו בכל אחת מהפעמים במהלך החיים שבהן הדחקנו רגשות וצמצמנו את הנשימה שלנו. הטכניקה מבוססת על נשימה מלאה, הדומה לנשימתו של התינוק, כזו שבה אין הפסקה בין השאיפה לנשיפה ושבמסגרתה מוכנסות כמויות אדירות של חמצן לגוף. החמצן מגיע אל התת מודע ומעלה מתוכו תכנים אל תוך המודע, שאיתם משתחררים מהגוף אותם רגשות מודחקים. התוצאה היא הקלה משמעותית במצב הנפשי והפיזי ויכולת להתחבר לאנרגיית החיים, שהיא הכוח המניע המעורר בנו את הרצון העז להפיק את המירב מהמציאות שלנו.

טיפולי הריברסינג הופכים בשנים האחרונות ליותר מבוקשים, בזכות האפקט העצום שיש להם על חיי היומיום של מטופלים. על מנת לאפשר ללקוחותנו להתנסות בטיפולים החדשניים ביותר בתחום הגוף-נפש החל מרכז אמירים לשלב טיפולי ריברסינג בפעילותו. את כל המידע הלוגיסטי על הטיפולים תוכלו למצוא באתר שלנו או לחילופין לקבל אותו על-ידי יצירת קשר טלפוני. 

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים. אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר .    פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152 


10 סיבות לבחור דווקא באמירים:



  1. מגוון השירותים שמרכז אמירים מציע הינו רחב, מקיף ומגוון מאוד, וניתן לטווח גילאים מקסימלי: ילדים, מתבגרים, הורים, סטודנטים ומבוגרים.

  2. שעות הפתיחה הגמישות באמירים מאפשרות ללקוחותינו נגישות והגעה בזמנים נוחים.

  3. אנו באמירים זמינים וקשובים לבעיה, לדילמה, לדאגה שלכם, גם אם בסופו של הדיאלוג לא תעזרו בנו.

  4. אנשי המקצוע מקבלים ליווי, תמיכה והעשרות מקצועיות באופן שוטף כדי לשמור על הרמה המקצועית ולהיות מעודכנים בכל התמורות והחידושים בתחומים המקצועיים בהם אנו עוסקים.

  5. מרכז אמירים עובד בגישה אינטגרטיבית, וקיים דיאלוג שוטף בין אנשי המקצוע לצורך היוועצות במטרה לשפר את איכות הסיוע לפונים אלינו.

  6. חשוב לנו שתרגישו כי אתם מקבלים תמורה מלאה לתשלום הכספי שלכם, ולפיכך אנו מקפידים לשמור על סטנדרט מקצועי גבוה מאוד.

  7. באמירים נהלי עבודה ברורים ומדויקים: קיימת שקיפות מלאה בינינו לבין לקוחותינו באשר ללוחות זמנים, עקרונות ותהליכי העבודה.

  8. כל המידע המתקבל באמירים נשמר תוך כיבוד מלא של פרטיותם וסודיותם של הפונים. במקרים בהם יש צורך בקשר עם גורמים בקהילה, הדבר נעשה רק בהסכמה מלאה ובהחלטה משותפת עם הפונים.

  9. חשוב לנו מאוד לשמוע את חוות דעתכם ותחושותיכם אודות המענה אותו אתם מקבלים באמירים - כאן תמצאו אוזן קשבת.

  10. באמירים אנו עובדים עם כל 'הנשמה' מתוך אנושיות, אכפתיות ומסירות רבה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב